fredag 12 oktober 2007

Vyasapuja


Idag firar jag och alla mina gudsystrar & gudbröder våran Gurumaharajas "uppenbarelsedag". Bor man med familjen som jag är det främst, som så många andra vaishnava-högtider, ett bra tillfälle att laga god mat och offra den. Men också ett tillfälle att tala om och minnas alla vaishnavahelgon som genom tiden dedikerat sina liv åt att sprida Srimad-Bhagavatams kärleksbudskap till världens alla hörn och till alla själar i alla tänkbara kroppar.

Likt transcendentala kärlekssjälvmordsbombare har de slängt sig huvudstupa in i allt för att tjäna sina egna andliga lärare och deras vision om att dränka världen i gudskärlek i Herren Chaitanya Mahaprabhus anda. Spenderandes varje vaken minut med att insiprera alla som tar sig tid att lyssna till dem och ställa frågor. Inspirera till vegetarism, medmänsklighet, kärlek.

Den riktiga innebörden av kärlek, med ansvar och uppoffringar, så att det inte bara blir en show av religionen.


Så jag bugar mig inför
Srila Bhakty Aloka Paramadvaiti Swami och alla hans föregångare i lärljungesuccessionen som sträcker sig ända tillbaka till vedaskrifternas författare Srila Vyasadeva, universums skapare Herren Brahma och Herren Krishna, alltings ursprung.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaya!

Anonym sa...

Mittegetjag vegetarian challenge 2007!

OK, utmaningen antagen med början i morgon och två veckor framåt. Eftersom du uppenbarligen behöver röra på dig ska jag göra det enkelt: Ta en snabb promenad på ca 45 minuter var dag. OK ?