onsdag 10 oktober 2007

Mittegetjag vegetarian challenge 2007!

Bloggaren "Mittegetjag", en yogaintresserad herre ifrån Stockholm var vänlig att länka hit och dela med sig av sin trogna skara läsare.
Nu ska han få ta del av mina åtta trogna läsare och därmed få en stund i rampljuset. ;)

Men nu är det så här, MittEgetJag kallar sig deltidsvegetarian. Och det är dags att ta det sista steget nu.
Så jag utmanar jag dig! Ät helvegetariskt 2 veckor, och utmana mig tillbaka med något. Jag är en tjock, lat soffpotatis. Och du verkar rätt hurtig, så det finns säkert något du kan slå tillbaka med!

Kom igen.

It's on!

Lite inspiration kommer här ifrån skedrevolutionen: "The Birth of the Spoon Revolution"



Så till något helt annat, tog en kopp rooibos-chai nyss. Jag är ett stort fan av rooibos-thé. Det var rättvisemärkt, organiskt, biodynamiskt, ekologiskt osv. osv.
Men hör och häpna: Varje thépåse var förpackad i en liten plastpåse, småpåsarna var förpackade i en papperkartong som i sin tur låg inslagen i plast.
Det är en märklig miljösatsning med fyra lager förpackning innan man kommer till själva théet och det känns lite som om det börjar finnas schyssta cash i miljömärkningar.
Synd, får leta efter lösviktsrooibos.
Om man nu verkligen behöver thé egentligen dvs.

6 kommentarer:

Anonym sa...

I Stockholm kan man i varje fall köpa ekologiskt roobios-the på Gryningen (lösvikt) Och på Götgatans hälsokost också tror jag.

Det kanske finns ngn hälsokost i Västerås som har liknande sortiment?

Annars har de flesta the och kaffe affärer robbois lösviktsthe.

Lycka till1
Sus

Anonym sa...

Jag funderar. Dvs på motutmaningen. Jag återkommer.
http://www.metrobloggen.se/mittegetjag

sadhusangananda das sa...

mitt eget jag:
Gör det ;)

Sus:
Tack för tipset, min fru älskar flummiga lösthéer så det kanske blir ett besök där nästa gång vi är i Stockholm

Anonym sa...

Vad är kriteriet på ett flummigt thé , undrar Sus???

sadhusangananda das sa...

Haha, bra fråga! Eller dåligt ordval av mig? Exotiska théer tänker jag mig nog då. Första gången jag drack rooibos kändes det enormt flummigt. Rött thé liksom ;D

Anonym sa...

snodde videon o la i min blogg, stämmer på saker jag sagt till folk nämligen :P